Premium content ophalen
- Merken gaven vorig jaar fors meer geld uit aan influencermarketing voor korte video’s op YouTube, Instagram en TikTok.
- De uitgaven aan YouTube Shorts stegen met liefst 700 procent ten opzichte van 2022, meldt marketingplatform CreatorIQ.
- Influencermarketing levert volgens het platform ook steeds meer mediawaarde op, vorig jaar in totaal 62 miljard dollar.
- Lees ook: Zo kun je artificial intelligence effectief inzetten voor influencermarketing als merk
Merken blijven volop marketingbudget investeren in samenwerkingen met online creators, ook bekend als influencers. In 2023 is er vooral meer uitgegeven aan influencermarketing via korte video’s, zo meldt creator-marketingplatform CreatorIQ.
Deze Amerikaanse onderneming werkt met meer dan duizend internationale merken en bureaus, waaronder Red Bull, Unilever, H&M en Disney.
Een analyse van CreatorIQ op twee miljoen socialmediaposts van ruim 143 duizend influencers levert de volgende vier inzichten op.
1. Meer marketinggeld naar korte video’s
Premium content ophalen